The 3 things you can't fake are: erections, competence and creativity Douglas Coupland - from Jpod

Thursday, October 05, 2006

CMONS CORSA!

Probably u know the C.M.O.N.S... Maybe u saw them in your city this summer like a graffiti, postcards or stickers... So, they are the main idea of new Opel Corsa campaign.. A big Guerrilla marketing idea thanks to McCann Worldgroup Germany.

ENGLISH VERSION_ ust before the C.M.O.N.S. began covertly infiltrating the public domain the new Opel Corsa was launched to the automotive trade press at a chic premiere on
July 17th at the London Motor Show.
The first phase of the communications campaign ran saw the roll-out of
pan-European guerrilla marketing & PR tactics to create credibility for and
generate buzz around the C.M.O.N.S. Over the summer months the C.M.O.N.S
invaded the Eurbanites' world in many unconventional ways. A non-branded
micro-site (www.thecmons.com) as the central hub for all pan Europen viral
communications kicked-off the tease phase, flagged by a viral seeding campaign,
soon to be followed by stickering that saw the C.M.O.N.S appear on everything
from traffic-lights to construction site barricades; C.M.O.N.S posters and
jetwash murals (positive grafitti), under bridges, in alleyways and on derelict
buildings in cities throughout Europe; Content placement on user generated
content portals and communities like, Myspace.com or YouTube.com added to the
credibility of the characters, while C.M.O.N.S boomerang cards were found in
every trendy restaurant, bar and nightclub from Paris to Berlin, and the
characters themselves began to pop up at major European summer festivals, such
as Lovelands in The Netherlands and even ended up on consumers mobile devices
and PC with C.M.O.N.S. mobile and MSN Messenger theme packs
MTV was a key strategic partner for Opel in reaching the target audience. MTV
Under The Radar, created by MTVNI Creative, is a 'rockumentary' that charts the
career of The C.M.O.N.S. a renowned puppet rock band. Through the
'rockumentary,' viewers have the opportunity to get up close and personal with
the band to learn more about their personalities and the often scandalous
events that surround their showbiz lifestyle. The series, which includes four
one minute programme vignettes plus a teaser campaign, uncovers intriguing
secrets about The C.M.O.N.S. through interviews with various live action
characters who worked with the band, including a plastic surgeon, groupie,
music manager, strip club owner and the lead singer's girlfriend. The MTV
campaign was complemented by an official MTV Under The Radar microsite
www.mtvutr.com. The microsite features artist biographies, paparazzi shots,
photo gallery, music, discography, the viral campaign and downloadable
wallpapers. The website is also supported by an official The C.M.O.N.S band
site.
The partnership is topped of with Opel being on of the main sponsors of the
2006 MTV European Music Awards on November 2nd , 2006 in Copenhagen. Making the new Corsa the official wheels of the event and creating the basis for a Pan
European consumer promotion to take place in October 2006.
from Pressreleases.be

ITALIAN VERSION_ Opel lancia la nuova campagna di comunicazione per avvicinare i giovani ventenni che vivono in città alla nuova Opel Corsa. La campagna europea è incentrata su attività di guerrilla e passaparola. La creatività internazionale è a cura di un'agenzia tedesca, mentre l'adattamento italiano è di McCann Worldgroup.Per riflettere lo spirito e l'essenza dei giovani Opel ha ingaggiato l'artista tedesco Boris Hoppek che ha creato i C.M.O.N.S., cinque pupazzi, ciascuno con una sua personalità e storia, che riflettono diversi profili psicografici dei ventenni (White, Moo, Blue, Red e Cherri) e nascono a Barcellona.
Una campagna di guerrilla marketing e PR ha caratterizzato la prima fase della comunicazione per creare credibilità e generare passaparola sui C.M.O.N.S. Durante l’estate i C.M.O.N.S hanno invaso le città europee con adesivi sistemati su vari arredi urbani, mentre cartoline promozionali con i C.M.O.N.S sono state distribuite in diversi tipi di locali. E' stato realizzato un micro-sito privo di brand (www.thecmons.com) che ha dato il via alla fase teaser e i contenuti della campagna sono stati inseriti anche su spazi web gestiti dagli utenti, come Myspace.com e YouTube.com, e sugli schermi di telefonini e pc grazie a pacchetti tematici realizzati MSN Messenger. L'attività di guerrilla ha interessato anche le testate di tendenza.
La campagna pan-europea ha inoltre previsto concorsi radio in Germania, Francia e Spagna e partnership con testate online in tutti i paesi. In Italia è stato promosso un concorso online che ha messo in palio due week-end a Bologna per otto persone in occasione dell’MTV Day del 16 settembre, con possibilità di accedere all’area Vip.
MTV è un partner strategico di Opel. MTV Under The Radar, realizzato da MTVNI Creative, è un ‘rockumentario’ che racconta la carriera dei The C.M.O.N.S. in quattro mini-video da un minuto ciascuno, presenti anche sul sito ufficiale (www.mtvutr.com). A completamento della partnership, Opel sarà main sponsor degli MTV European Music Awards il prossimo 2 novembre a Copenhagen e la nuova Corsa sarà l’auto ufficiale dell’evento e l’oggetto di una promozione pan-europea che si svolgerà a ottobre 2006.
from Mymarketing.it



1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

mi dispiace per il signor hopper,creatore dei cmons,ma mi sa che si è ispirato all'uomo mukka degli skapcrrat,vedi www.myspace.com/skapcrrat

10:46 AM

 

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