The 3 things you can't fake are: erections, competence and creativity Douglas Coupland - from Jpod

Wednesday, September 20, 2006

TRY AGAIN SEATTLE.. WITH A SOAPBOX!!!

The big net try to hasnt a monopoly, that monopoly who one time the people thought it was of Microsoft.. In the last years new websites and programs differents than Microsoft brand were born and later, Microsoft tried to do the same wihoout a big succesful..So many case history there are for it. Windows live spaces for the blogs,
Windows Live favorites, Windows search...All of these didnt have a big succesful. The onliest Windows program that has a big success in these last year is MSN messenger. But in the last year the business on the net are the websites where the people can upload their personal video. These are AOL Video, Yahoo Video, Google Video and MySpace Video...All of these are competitors of the Leader YOU TUBE (youtube.com..if you dont know it too). You Tube isthe next gift for young Murdoch, the prospect of laying out is $1 billionWith MySpaceunder his belt, it’s certainly logical for him to want to combine his 80% market share of social networking with YouTube’s 60% market share of online video.....
Top 10 Video Sharing Sites in the UK, Based on Market Share of Visits to the Custom Category, Week to 24th June 2006



But from today there is also Soapbox (version Beta), the new internet website about online video product by Microsoft..
The feature set includes:

* Upload videos in almost any format—like from your video or digital camera (maximum file size is currently 100MB)
* Tag and categorize your videos to make it easy for other people to find them
* Watch original videos and browse for new ones at the same time
* Set up your own personal RSS feeds for videos you’re interested in
* Use your Windows Live Spaces profile with Soapbox on MSN Video
* Embed a video on your Web site or blog

to know better the new important web sites (in italian):
MySpace(www.myspace.com): è il più noto, ma non è detto che sia il più valido, dipende dagli usi e dai bisogni; ci si registra, si compila un proprio profilo, si accede ai blog, si possono caricare foto e soprattutto creare gruppi di amici, o entrare in altri gruppi. Sono 86 milioni le persone che vi aderiscono, variamente raggruppandosi per interessi e passioni. Acquistato per 580 milioni di dollari dal magnate dei Media Murdoch, è divenuto ormai anche uno spazio pubblico, specialmente per gli amanti della musica e un modo di promozione delle band.
Flikr(www.flickr.com): è un gigantesco archivio di foto scattate dai partecipanti e dotate di un'etichetta (tag) che le raggruppa per argomenti. Ognuno può dunque accumulare le foto scattate, che invierà attraverso la rete. Può renderle visibili a tutti e queste saranno reperibili attraverso un motore di ricerca interno per categorie. Anche in questo caso ci sono i profili personali e la possibilità di alimentare il proprio blog a partire da Flikr.
You Tube(www.youtube.com): l'idea è analoga a quella di Flikr, con la differenza che anziché mettere in pubblico delle foto, qui si tratta di brevi video digitali autoprodotti, su qualsivoglia argomento. Ovviamente c'è di tutto, dalle torture di Abu Ghraib ai filmati di vacanze in Botswana ai 10 migliori goal di tutti i tempi. In entrambi questi casi è sconvolgente come su qualsiasi parola si immetta nel motore di ricerca di questi siti, si trovi sempre qualcosa, e spesso assai bella.

link:
http://soapbox.msn.com/betaplayer.aspx?vid=c1b72697-d9aa-41eb-a72f-a71812096b8e (Soap box web site)

http://weblogs.hitwise.com/heather-hopkins/2006/06/youtube_nbc_deal_video_sharing.html

http://www.techcrunch.com/2006/09/09/microsoft-youtube-clone-coming/

http://www.techcrunch.com/2006/09/09/microsoft-youtube-clone-coming/ (in italian)

http://mashable.com/2006/09/10/msn-soapbox-microsofts-youtube/

http://www.speedblog.net/archives/2006/09/12/youtube-soapbox/

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